Prijateljstvo
PROJEKT KRUG PRIJATELJSTVA
CILJ PROJEKTA: stjecanje novih saznanja i unapređivanje socio-emocionalnog razvoja djece
ZADAĆE:
Stvaranje osjećaja empatije (prepoznavanje i postavljanje odnosa prema drugom, suosjećanje, briga o mlađima, bolesnima, prirodi i životinjskom svijetu)
Razvijanje tolerancije (zanimanje za druge, poštovanje)
Suradnja i timski rad, te razvoj odnosa s vršnjacima, zajedništvo
Stvaranje pozitivne slike o sebi, te razvoj samopouzdanja
Razvoj kontrole emocija i uspostava emocionalne stabilnosti (utješiti, pokazati razumijevanje) pomoć u konkretnim situacijama
Razvoj složenih senzornih vještina i preciznosti (kroz razne likovne i istraživačke aktivnosti)
Stjecanje iskustva i spoznaja o predmetnoj, prirodnoj i društvenoj sredini (upoznavanje sa zanimanjima – liječnik, medicinska sestra, te s bolnicom kao institucijom)
TEMELJNE ODREDNICE PROJEKTA:
Projekt je trajao dva i pol mjeseca, od priprema za blagdan Svetog Nikole 2011.g. do blagdana Svetog Valentina 2012.g.
Sklop aktivnosti „Krug prijateljstva“ započeo je u vrijeme pripreme za dolazak Svetog Nikole. Djeca su tada počela pričati što će sve dobiti, a mi smo ih htjeli potaknuti da daruju svoje prijatelje na nematerijalan način.
Mnogo je simbola u to vrijeme prisutno u našem ponašanju i okruženju pa smo odlučili da smisao i emocionalno značenje simbola u božićno vrijeme nije potrebno djetetu objašnjavati već ih voditi kroz aktivnosti.
U projektu su sudjelovali:
Djeca iz starije odgojno-obrazovne skupine: imala su zadaće sudjelovanja u aktivnostima, te poticanje roditelja na aktivnosti vezane uz temu;
Djeca iz jasliče i srednje odgojno-obrazovne skupine: djelomično su upoznata sa sadržajima projekta, sudjelovala su likovnim aktivnostima i božićnoj priredbi
Roditelji: sudjelovali su u prikupljanju i pakiranju poklona za bolesnu djecu, te posjetu Općoj bolnici Varaždin
Odgajatelji: priređivanje aplikacija, didaktičke opreme i slično; provođenje aktivnosti s djecom, odnosno s djecom i roditeljima, poticanje roditelja na aktivnosti s djecom kod kuće
ETAPE PROJEKTA
1. Razgovor o Božiću i darivanju
Dječje izjave:
ZAŠTO SMO SRETNI NA BOŽIĆ ?
Ivan K.: Zato jer smo dobili poklone.
Iva H.: Ja sam sretna jer sam dobila poklon.
Ena Č.: Zato jer sam dobila igračku.
Ivor A.: Jer dobim poklona.
ZAŠTO VOLIMO DOBITI POKLONE ?
Ivor A.: Zato jer se onda igram s tim.
Ivan K.: Zato jer se stalno igram.
Iva H.: Jer sam sretna i volim Božić.
2. Priprema za blagdan Svetog Nikole
3. Dolazak Svetog Nikole u vrtić
4. Priprema za izložbu radova Božićno jutro
5. Izložba likovnih radova Božićno jutro
6. Prikupljanje igračaka za bolesnu djecu
7. Adventska radionica s roditeljima
8. Priprema za posjet bolesnoj djeci u bolnici
Dječje izjave:
ZAŠTO IDEMO U POSJET DJECI U BOLNICU?
JANA : Idemo u posjet djeci u bolnicu da budu sretna.
KORINA : Posjećujemo djecu u bolnicu da si otvore poklone i pokažu mami i tati.
LORI : Za djecu u bolnici pripremili smo predstavu da ih razveselimo.
MARKO : Želimo razveseliti djecu u bolnici jer oni nemaju tamo ništa – nikakve igračke a drugi imaju.
EMA : Pripremamo darove za djecu u bolnici da imaju igračke isto ko da su doma.
IDA : Djeca u bolnici su tužna jer ih nešto boli i nemaju mamu i tatu kraj sebe. Zato ih mi moramo posjetiti.
KORINA : Ja sam bila u bolnici sedam dana dok sam išla vaditi mandule i bilo mi je tak- tak. Bila bi sretna da je neko došao i donio mi poklon.
KAKO SE OSJEĆAJU DJECA U BOLNICI ?
Ivor A.: Tužno.
Iva H.: Teško im je i moramo ih posjetiti.
Matija K.: Grdo.
Ena Č.: Dobro, jer nikoga nema i sama su.
A ZAŠTO SU DJECA U BOLNICI TUŽNA ?
Iva H.: Jer nema ni mame ni tate niti susjeda. Ne smiju skakati, trčati, nego moraju samo ležati.
Ivor A.: Zato jer im tamo nisu ni mama ni tata.
Adam A.: Zato jer nemaju nikog svojeg tamo.
Ena Č.: Zato jer cijeli dan leže.
Hana H.: Jer su u bolnici bez mame i tate, sestre i brata.
A KAKO BI IH MI MOGLI RAZVESELITI ?
Iva H.: Da im nešto zamijesimo i pobojamo i donesemo kao poklon.
Ivor A.: Razveselio bi ih poklonima.
Matija K.: Dao bi im igračku.
Ena Č.: Dala bi im poklona.
Hana H.: Da im donesemo igračke, poklone, čokoladice. Nešto što oni nemaju, a treba im.
9. Posjet pedijatrijskom odjelu i odjelu dječje traumatologije Opće bolnice Varaždin
10. Božićna priredba
11. Upoznavanje sa zanimanjima- liječnik i medicinska sestra
12. Upoznavanje dijelova ljudskog tijela
13. Posjet predstavnica Opće bolnice našem vrtiću
14. Obiteljsko stablo – upoznavanje s odnosima unutar obitelji
15. Likovne aktivnosti povodom blagdana Svetog Valentina – poruke ljubavi i prijateljstva za svoje najbliže
EVALUACIJA
Mjerni instrument za praćenje tijeka provedbe projekta: izjave djece o pitanjima vezanim uz obitelj, darivanje, ljubav, prijateljstvo. Utvrđena je razlika u odgovorima djece na početku i na kraju provedbe projekta, kroz razgovor s djecom.
Dječje izjave:
ŠTO JE DARIVANJE?
(na početku projekta):
Marko: Kad dobiješ igračku.
Korina: Kad ti teta da bonbon.
Ivona: Kad ti netko pokloni slatkiše.
(na kraju projekta):
Jana: Kad ti se netko nasmješi.
Jan: Kad nekom daš igračku da se poigra.
ŠTO JE LJUBAV?
(na početku projekta):
Jana : Kad dečko voli curu.
Marko: Kad se muž i žena vole.
(na kraju projekta):
Emanuel K.: Kad voliš mamu i tatu.
Nina: Kad voliš svoje prijatelje.
U početku projekta djeca nisu imala jasniju predodžbu o značenju ljubavi, darivanja, prijateljstva, obitelji, te emocija vezanih uz ove pojmove.
Utvrđeno je da djeca puno jasnije i drugačije shvaćaju pojmove LJUBAV, PRIJATELJSTVO, DARIVANJE, OBITELJ, u odnosu na početak projekta.
SAŽETAK
Osmišljen je projekt „Krug prijateljstva“, s temeljnim ciljevima iz područja socio-emocionalnog razvoja (socio-emocionalno zbližavanje djece u odgojnoj grupi), te iz spoznajnog razvoja (stjecanje temeljnih spoznaja o pojmovima ljubavi, obitelji, darivanja, prijateljstva). Projekt je trajao 2 i pol mjeseca, a u njemu su sudjelovala djeca iz starije odgojno-obrazovne skupine, te djelomično djeca iz drugih odgojno-obrazovnih skupina vrtića, odgojitelji i roditelji. Niz aktivnosti osmišljenih u svrhu postizanja postavljenih ciljeva provodio se kroz etape projekta, od razgovora o navedenim pojmovima, preko Adventske radionice do posjeta bolnici te vrednovanja postignutog. U početku projekta djeca nisu imala jasniju predodžbu o značenju ljubavi, prijateljstva, obitelji, darivanja, te emocija vezanih uz ove pojmove, dok su na kraju provedbe projekta ovi pojmovi djeci bili puno jasniji. to se očituje i kroz izjave djece.