Prijateljstvo

PROJEKT KRUG PRIJATELJSTVA

CILJ PROJEKTA: stjecanje novih saznanja i unapređivanje socio-emocionalnog razvoja djece

ZADAĆE:

  • Stvaranje osjećaja empatije (prepoznavanje i postavljanje odnosa prema drugom, suosjećanje, briga o mlađima, bolesnima, prirodi i životinjskom svijetu)
  • Razvijanje tolerancije (zanimanje za druge, poštovanje)
  • Suradnja i timski rad, te razvoj odnosa s vršnjacima, zajedništvo
  • Stvaranje pozitivne slike o sebi, te razvoj samopouzdanja
  • Razvoj kontrole emocija i uspostava emocionalne stabilnosti (utješiti, pokazati razumijevanje) pomoć u konkretnim situacijama
  • Razvoj složenih senzornih vještina i preciznosti (kroz razne likovne i istraživačke aktivnosti)
  • Stjecanje iskustva i spoznaja o predmetnoj, prirodnoj i društvenoj sredini (upoznavanje sa zanimanjima – liječnik, medicinska sestra, te s bolnicom kao institucijom)

TEMELJNE ODREDNICE PROJEKTA:

Projekt je trajao dva i pol mjeseca, od priprema za blagdan Svetog Nikole 2011.g. do blagdana Svetog Valentina 2012.g.

Sklop aktivnosti „Krug prijateljstva“ započeo je u vrijeme pripreme za dolazak Svetog Nikole. Djeca su tada počela pričati što će sve dobiti, a mi smo ih htjeli potaknuti da daruju svoje prijatelje na nematerijalan način.

Mnogo je simbola u to vrijeme prisutno u našem ponašanju i okruženju pa smo odlučili da smisao i emocionalno značenje simbola u božićno vrijeme nije potrebno djetetu objašnjavati već ih voditi kroz aktivnosti.

U projektu su sudjelovali:

Djeca iz starije odgojno-obrazovne skupine: imala su zadaće sudjelovanja u aktivnostima, te poticanje roditelja na aktivnosti vezane uz temu;

Djeca iz jasliče i srednje odgojno-obrazovne skupine:  djelomično su upoznata sa sadržajima projekta, sudjelovala su likovnim aktivnostima i božićnoj priredbi

Roditelji: sudjelovali su u prikupljanju i pakiranju poklona za bolesnu djecu, te posjetu Općoj bolnici Varaždin

Odgajatelji: priređivanje aplikacija, didaktičke opreme i slično; provođenje aktivnosti s djecom, odnosno s djecom i roditeljima, poticanje roditelja na aktivnosti s djecom kod kuće

ETAPE PROJEKTA

1. Razgovor o Božiću i darivanju

Dječje izjave:

ZAŠTO SMO SRETNI NA BOŽIĆ ?

Ivan K.: Zato jer smo dobili poklone.
Iva H.: Ja sam sretna jer sam dobila poklon.
Ena Č.: Zato jer sam dobila igračku.
Ivor A.: Jer dobim poklona.

ZAŠTO VOLIMO DOBITI POKLONE ?

Ivor A.: Zato jer se onda igram s tim.
Ivan K.: Zato jer se stalno igram.
Iva H.: Jer sam sretna i volim Božić.

2. Priprema za blagdan Svetog Nikole

3. Dolazak Svetog Nikole u vrtić

4. Priprema za izložbu radova Božićno jutro

5. Izložba likovnih radova Božićno jutro

6. Prikupljanje igračaka za bolesnu djecu

7. Adventska radionica s roditeljima

8. Priprema za posjet bolesnoj djeci u bolnici

Dječje izjave:
ZAŠTO IDEMO U POSJET DJECI U BOLNICU?

JANA : Idemo u posjet djeci u bolnicu da budu sretna.
KORINA : Posjećujemo djecu u bolnicu da si otvore poklone i pokažu mami i tati.
LORI : Za djecu u bolnici pripremili smo predstavu da ih razveselimo.
MARKO : Želimo razveseliti djecu u bolnici jer oni nemaju tamo ništa – nikakve igračke a drugi imaju.
EMA : Pripremamo darove za djecu u bolnici da imaju igračke isto ko da su doma.
IDA : Djeca u bolnici su tužna jer ih nešto boli i nemaju mamu i tatu kraj sebe. Zato ih mi moramo posjetiti.
KORINA : Ja sam bila u bolnici sedam dana dok sam išla vaditi mandule i bilo mi je tak- tak. Bila bi sretna da je neko došao i donio mi poklon.

KAKO SE OSJEĆAJU DJECA U BOLNICI ?

Ivor A.: Tužno.
Iva H.: Teško im je i moramo ih posjetiti.
Matija K.: Grdo.
Ena Č.: Dobro, jer nikoga nema i sama su.

A ZAŠTO SU DJECA U BOLNICI TUŽNA ?

Iva H.: Jer nema ni mame ni tate niti susjeda. Ne smiju skakati, trčati, nego moraju samo ležati.
Ivor A.: Zato jer im tamo nisu ni mama ni tata.
Adam A.: Zato jer nemaju nikog svojeg tamo.
Ena Č.: Zato jer cijeli dan leže.
Hana H.: Jer su u bolnici bez mame i tate, sestre i brata.

A KAKO BI IH MI MOGLI RAZVESELITI ?

Iva H.: Da im nešto zamijesimo i pobojamo i donesemo kao poklon.
Ivor A.: Razveselio bi ih poklonima.
Matija K.: Dao bi im igračku.
Ena Č.: Dala bi im poklona.
Hana H.: Da im donesemo igračke, poklone, čokoladice. Nešto što oni nemaju, a treba im.

9. Posjet pedijatrijskom odjelu i odjelu dječje traumatologije Opće bolnice Varaždin

10. Božićna priredba

11. Upoznavanje sa zanimanjima- liječnik i medicinska sestra

12. Upoznavanje dijelova ljudskog tijela

13. Posjet predstavnica Opće bolnice našem vrtiću

14. Obiteljsko stablo – upoznavanje s odnosima unutar obitelji

15. Likovne aktivnosti povodom blagdana Svetog Valentina – poruke ljubavi i prijateljstva za svoje najbliže

EVALUACIJA

Mjerni instrument za praćenje tijeka provedbe projekta: izjave djece o pitanjima vezanim uz obitelj, darivanje, ljubav, prijateljstvo. Utvrđena je razlika u odgovorima djece na početku i na kraju provedbe projekta, kroz razgovor s djecom.

Dječje izjave:

ŠTO JE DARIVANJE?

(na početku projekta):
Marko: Kad dobiješ igračku.
Korina: Kad ti teta da bonbon.
Ivona: Kad ti netko pokloni slatkiše.

(na kraju projekta):
Jana: Kad ti se netko nasmješi.
Jan: Kad nekom daš igračku da se poigra.

ŠTO JE LJUBAV?

(na početku projekta):
Jana : Kad dečko voli curu.
Marko: Kad se muž i žena vole.

(na kraju projekta):
Emanuel K.: Kad voliš mamu i tatu.
Nina: Kad voliš svoje prijatelje.

U početku projekta djeca nisu imala jasniju predodžbu o značenju ljubavi, darivanja, prijateljstva, obitelji, te emocija vezanih uz ove pojmove.

Utvrđeno je da djeca puno jasnije i drugačije shvaćaju pojmove LJUBAV, PRIJATELJSTVO, DARIVANJE, OBITELJ, u odnosu na početak projekta.

SAŽETAK

Osmišljen je projekt „Krug prijateljstva“, s temeljnim ciljevima iz područja socio-emocionalnog razvoja (socio-emocionalno zbližavanje djece u odgojnoj grupi), te iz spoznajnog razvoja (stjecanje temeljnih spoznaja o pojmovima ljubavi, obitelji, darivanja, prijateljstva). Projekt je trajao 2 i pol mjeseca, a u njemu su sudjelovala  djeca iz starije odgojno-obrazovne skupine, te djelomično djeca iz drugih odgojno-obrazovnih skupina vrtića, odgojitelji i roditelji. Niz aktivnosti osmišljenih u svrhu postizanja postavljenih ciljeva provodio se kroz etape projekta, od razgovora o navedenim pojmovima, preko Adventske radionice do posjeta bolnici te vrednovanja postignutog. U početku projekta djeca nisu imala jasniju predodžbu o značenju ljubavi, prijateljstva, obitelji, darivanja, te emocija vezanih uz ove pojmove, dok su na kraju provedbe projekta ovi pojmovi djeci bili puno jasniji. to se očituje i kroz izjave djece.