Glazba

PROJEKT GLAZBA

UVOD

Glazba je jednom riječju svaka slušna pojava koju zapažamo. Ona nam se nameće, privlači našu pažnju, pokreće skrivene snage našeg  duševnog života, određuje im smjer. Najkraći odgovor na pitanje: Otkada postoji glazba? bi glasio od kada postoje i ljudi. Glazba nije samo pjevanje, već i sviranje, skladanje, slušanje i ples.

Primjetili smo kod djece sve veću zainteresiranost  za glazbu, pogotovo za sviranje. Djeca  su nam pričala da bi jednog dana voljeli postati svirači ili pjevači i samim time nas usmjerili  prema onome što ih zanima. Iz njihovih interesa i mnoštva pitanja odlučili smo oformiti glazbeni centar i dalje promatrati kamo će nas to sve odvesti. Odlučili smo se što više posvetiti glazbi i to ne samo kroz pjevanje, nego i sviranje i slušanje glazbe i različitih zvukova.

ZADAĆE UNUTAR PROJEKTA

U ODNOSU NA DIJETE

  • Pjevanje manjih glazbenih cjelina
  • Slušanje glazbe i različitih zvukova
  • Stvaranje (sviranje) glazbe
  • Upoznavanje djece sa osnovnim instrumentima
  • Izrada različitih instrumenata
  • Upoznavanje sa notama i notnim crtovljem
  • Razvoj sposobnosti percepcije glazbenih elemenata (ton, visina, jačina)
  • Razvoj glazbenog  pamćenja (prepoznavanje melodije, teksta…)
  • Razvoj glazbenog stvaralaštva (imaginacije)
  • Razvoj sposobnosti doživljavanja i izražavanja glazbe

U ODNOSU NA ODGOJITELJA

  • Određivanje zajedničkog cilja
  • Poticati motivaciju djeteta za stvaranje i djelovanje
  • Poticati timski rad i razvijanje što bolje slike o sebi
  • Podržavati dječju znatiželju
  • Razvijanje ljubavi prema glazbi
  • Omogućiti djeci što više glazbenih sadržaja

ŠTO JE TO GLAZBA ?

Korina T.: Dok muzika svira pa onda plešemo.
Emanuel K.: Kaj pjevaju i onda plešu.
Lukas V.: Dok netko svira.
Jana L.: Za to da možemo ljepše plesati.
Hana H.: Dok plešeš može ti netko svirati.
Ivona Š.: Dok netko ide plesati, mora si prvo nabaviti glazbu.
Ida P.: Dok netko svira instrumente onda se čuje glazba.
Marko R.: Dok ti je dosadno, kaj bi mogao svirati ili plesati.
Leon G.: To je sviranje.
Dominik M.: Dok netko svira s gitarom, a drugi plešu.
Dominik B.: Dok svira harmonika onda plešu i pjevaju.

AKTIVNOSTI

  1. Kako djeca vide i doživljavaju glazbu kroz likovne aktivnosti
  2. Glazbeni centar

Prvo smo izabrali mjesto za glazbeni centar i krenuli sa uređivanjem i izradom različitih instrumenata. Zadaća nam je da djeci što više pružimo mogućnost izražavanja kroz glazbu bilo to pjevanjem, sviranjem, stvaranjem ili plesom.

Cilj nam je kod djece razviti volju i želju za sviranjem, razviti glazbeno pamćenje, upoznati djecu sa različitim instrumentima i pružiti im mogućnost samostalnog izražavanja ili izražavanja u grupi. Neka djeca se lakše izraze u grupi pa im taj način puno više odgovara jer ili imaju nekakav strah od nepoznatog ili se jednostavno boje probati i pogriješiti.

Djeci je dana mogućnost izbora instrumenata, ali najviše izabiru klavijature.  Želimo djecu upoznati sa osnovama glazbe-notama, samo što su naše note boje radi lakšeg snalaženja u novim pjesmicama.

  1. Glazbena aktivnost slušanja i slikanja uz glazbu

A.Vivaldi: Četiri godišnja doba- jesen: Allegro i Adagio

Na početku aktivnosti smo pažljivo slušali i pokušavali si zamisliti radnju i koje nam boje dočarava. Ovdje smo htjeli da se djeca čim bolje užive u glazbu i probaju kroz nju prepoznati radnji ili boje na koje ih ona asocira. Uz to smo vježbali i koncentraciju i probali jedan drugoga ne ometati i ne pričati za vrijeme slušanja glazbe

Neka djeca su se čak okušala u ulogama dirigenta, ali svima je bilo zajedničko  to  da su uživala u glazbi na malo drugačiji način. Ovo im je bilo novo iskustvo i sa zadovoljstvom su ga prihvatila.

Nakon zamišljanja djeca su krenula na posao i začas stvorila prava remek-djela. Jedni su se opredijelili za  svjetlije, a drugi za tamnije boje. Tu nismo samo razvijali osjećaj za glazbu nego i za likovnost i likovnu imaginaciju. Cure su čak i zaplesale pa vidimo da je glazba potaknula djecu na izražavanje u različitim sferama. Kroz likovnost, pokret i glazbeni dio.

Kao što se moglo vidjeti svako dijete doživljava glazbu na sebi svojstven način i to je ono najbolje što možemo naučiti djecu. Ona moraju ostati nesputana i moraju imati slobodu izbora. Tek kad ima ponudimo mnoštvo sadržaja  ona će nas iznenaditi sa svojim idejama i maštom. Zadaće koje smo željeli ostvariti kroz ovu vrstu aktivnosti već su gore navedene, a zadaće koje su odgojitelji htjeli dobiti su bili da kod djece razvijemo ljubav prema glazbi i glazbenom stvaralaštvu, upoznamo djecu sa različitim vrstama izražavanja, potičemo na timski rad i rad u grupama i motiviramo djecu na stvaranje i djelovanje.