Kućni ljubimci

PROJEKT: KUĆNI LJUBIMCI

CILJ PROJEKTA

Zadovoljiti dječji interes za životinjama, te omgućiti djeci da steknu znanja i predodžbe o njima
Upoznati djecu s karakteristikama pojedinih kućnih ljubimaca
Djeca radom na projektu promatraju, pitaju, istražuju i poduzimaju određene aktivnosti vezane s temom projekt
Samostalno razmišljaju i zaključuju, šire svoja znanja aktivirajući pritom svoje potencijale i razvijajući mnoge sposobnosti
ZADACI PROJEKTA

Zadatak projekta je upoznavanje novih pojmova, tj. što više različitih vrsta kućnih ljubimac
Utjecati na razvoj percepcije, prije svega vizualne i taktilne – promatranjem, opipavanjem, promatranjem fotografija, enciklopedija, priča
Poticati i omogućiti kreatvne raznovrsne oblike izražavanja bojom, papirom
Poticati i razvijati dječju maštu i kreativnost kroz likovne aktivnosti
Poticati razvoj fine motorike šake ( crtanje, rezanje škaricama, ljepljenje)
Poticati razvoj taktilne percepcije (dodir, osjeti,oblici, veličine..)
Poticati razvoj vizualne percepcije
TRAJANJE PROJEKTA

Naš projekt „Kućni ljubimci“ započeli smo u studenom 2014 i trajao je do siječnja 2015.

PROJEKT „ KUĆNI LJUBIMCI“ započeli smo:

Razgovorom o životinjama
Koje životinje mogu biti kućni ljubimci
Kako se brinemo o njma
Koje životinje su najčešći kućni ljubimci
Kako u vrtiću imamo dva kućna ljubimca (ribicu Tihanu i kornjaču Rafaela) o kojima vodimo svakodnevnu brigu, željeli smo proširiti naše znanje o kućnim ljubimcima. U suradnji s roditeljima , dogovorili smo da svaki dan netko donese svog kućnog ljubimca u vrtić. Prvi nam je u posjet stigao mačak…Nakon što smo ga dobro promotrili, opipali i pogledali, poticajnim pitanjima razvio se razgovor o mački.

1. Što sve mačka jede?

Leon : Ribe i miševe.
Leo : Hranu za mačke i mlijeko.
Tomislav : Meso.

2. Kako se brinemo o mački?

Jan : Vozimo je veterinaru.
Andrej : Kupamo ih.
Lorena : Češljamo im dlaku.

3. Što mačka ima na nogama?

Tomislav : Kanđe, drapa stablo i oštri si kanđe.
Andrej : Kanđama nas drapa po ruci.

4. Što smo naučili o mačkama?

Lorena : Jedu miševe.
Andrej : Piju mlijeko.
Teo : Penjaju se po drveću i krovu.
Jan : Brkovima njuše miša.
Elena : Imaju kanđe.
Lovro : Ne vole da ih diramo za rep.
Matea : Prede dok spava.
Maro : Dok je bolestan, ide veterinaru.

Sljedeći dan u posjetu i upoznavanje, stigle su nam papige i kod djece izazvale jako veliki interes. Nakon što smo ih dobro pogledali, malo smo ih i hranili, stavili im vode, započeli smo razgovor..

1. Da li papiga može letjeti?

Matea : Da, leti.
Elena : Samo malo leti.

2. Kako brinemo o papigi?

Marta : Čistimo krletku.
Andrej : Operemo krletku.
Matea : Hranimo ju.

3. Što papige vole radIti u krletki?

Rahela : Ljuljati se.
Teo : Pjevati i gledati se u zrcalo.

Stigla nam je i patka.

Sva su se djeca odmah okupila oko patke i počeli su je istraživati. Svi su je htjeli dodirnuti. Razgovorom s djecom, saznali smo što znaju o patkama..

Teo : Ima žute i crne i bijele patke.
Matea : Patka leti, pliva po vodi.
Andrej : Na nogama ima kožu – s tim pliva.
Elena : Jede salatu.
Jan : Mama patka ili tata sjede na jajima i izlegne se patka.

Sljedeći dan, naša teta Martina dovela je svog kućnog ljubimca – zamorca da ga upoznamo i naučimo nešto o njemu.

Djeca su se okupila oko zamorca, mnogi su ga sad prvi puta vidjeli pa je izazvao veliko oduševljenje i interes kod djece. Izvadili smo ga van iz krletke da ga djeca mogu bolje vidjeti i opipati.

Što znamo o zamorcu?

Andrej : Jede jabuku.
Tomislav : Jede mrkvu.
Lorena : Ne treba ga kupati, sam se kupa.

Djeca su se likovno izražavala različitim likovnim tehnikama, crtali smo, slikali, ljepili različite životinje koje smo upoznali i imali prilike vidjeti i dodirnuti te puno naučiti o njima.

Kroz ovaj projekt djeci su životinje koje su kućni ljubimci postale mnogo jasnije, naučili su što te životinje jedu, kako se treba brinuti o njima i poticanjem ekološke svijesti djece, uvidjela sam da su dobro usvojili važnost brige o životinjama i njihovom okruženju.